6.1.12

Storytelling και δεξιότητες

Οι νέοι σήμερα και η δουλειά φαίνεται να πηγαίνουν παράλληλα τα τελευταία χρόνια και με δυσκολία “συναντιώνται”.
Τα στοιχεία λένε ότι ένας στους τέσσερις νέους είναι χωρίς δουλειά, μία στις πέντε γυναίκες δεν βρίσκει εργασία, ενώ από τους ανέργους πάνω από ένας στους δύο συμπλήρωσε ένα χρόνο χωρίς εργασία. Αυτά δίνει η Ελληνική Στατιστική Αρχή για την ανεργία στο Γ΄ Τρίμηνο του 2011 ενώ το ποσοόστο της ανεργίας -γενικώς- έχει φτάσει στο 17,7%. (http://goo.gl/Tq3jZ  )
Μέσα σε αυτό το "εχθρικό" περιβάλλον πώς να ξεκινήσεις την εργασιακή σου ζωή; Δύσκολο. Κι όμως μέσα σε αυτές τις δυσκολίες κάποιοι έχουν επιτυχία. Πώς; Γιατί;
Διότι α) το πιστεύουν β) το θέλουν πολύ γ) εξαντλούν όλες τις πιθανότητες και δεν περιμένουν άπραγοι  δ) ψάχνουν και ενημερώνονται για τους τομείς που δείχνουν να έχουν ανάπτυξη ακόμη και σε περίοδο ύφεσης και  ε) είναι όσοι γνωρίζουν να περιγράφουν καλά τον εαυτό τους  και να δημιουργούν ενδιαφέρον για εκείνους. Αυτοί που κατέχουν το θέμα του storytelling.  Και είναι αυτοί που έχουν σχεδόν πάντα θετικό αποτέλεσμα.
Κι ακόμη, για τις νέες ανάγκες όπως φαίνεται να διαμορφώνονται από δω και πέρα καλό είναι να έχουμε υπόψη ότι όταν είσαι νέος θέλεις  γρήγορα να εξελιχθείς.  Θεωρείς σημαντικό στοιχείο μόνο την τυπική γνώση.  Αυτά που έχεις μάθει  στις σχολές και τα πανεπιστήμια.  
Ναι, σωστά, αυτά είναι σημαντικά και απαραίτητα . Αλλά φαίνεται  ότι πιο απαραίτητο είναι να γνωρίζεις τι συμβαίνει γύρω σου, τι ανάγκες διαμορφώνονται και ποιες νέες κατευθύνσεις και προοπτικές διαφαίνονται.  Στη σημερινή εποχή είναι απαραίτητο πλέον να λειτουργεί κανείς με πολύπλευρες δεξιότητες και γνώσεις.   Ένα παράδειγμα για τον χώρο της επικοινωνίας
Όχι πολλά χρόνια πριν,  υπήρχε η τάση προς την εξειδίκευση. Σήμερα άλλαξαν  τα πράγματα.  Έχουμε ανάγκη από άτομα με πολλαπλές  ικανότητες. Είναι σημαντικό να ξέρεις το σύνολο της διαδικασίας   και όχι μόνο το μικρό συγκεκριμένο τμήμα ή διαδικασία που καλείσαι να εξυπηρετήσεις στην καθημερινότητα.  Από την εξειδίκευση θεωρώ ότι περνάμε στην συνολική γνώση. Περνάμε στους εργαζόμενους πολλών δεξιοτήτων: Οι δημόσιες Σχέσεις πρέπει να έχουν και digital skills. Οι digitals πρέπει να γνωρίζουν τα βασικά της  αποτελεσματικής επικοινωνίας και τις  τεχνικές  προβολής και παρουσίασης . Όλοι πρέπει να ξέρουμε πώς να διαπραγματευόμαστε κι όχι μόνο τα media shop και οι υπεύθυνοι παραγωγής. Όλοι πρέπει να έχουμε μίνιμουμ  στάνταρντ αισθητικής.
Η αυτοβελτίωση όχι μόνο θα μας ανοίξει μια νέα πόρτα  αλλά θα μας βοηθήσει και σε προσωπικό επίπεδο να βιώσουμε καλύτερα τις δυσκολίες  που θα τύχει να συναντήσουμε.

*Ένα ενδιαφέρον video μπορείτε να δείτε εδώ:
«The Key Ingredients of a Good Bio: How to Get Others to Believe In You»
http://vimeo.com/32484504.

**To post μου αυτό δημοσιεύτηκε στο kariera.gr με τίτλο :

«Πολλαπλές ικανότητες και γνώσεις» το μυστικό της επιτυχίας στην εποχή μας.